Будь майстром, поетом, художником
у справі, яку ти любиш.
Немає такої професії,
в якій людина не змогла б
дістатися вершин майстерності.
В.О.Сухомлинський
Особливе місце в процесі підготовки підростаючого покоління, здатного до співпраці як у європейському, так і у світовому суспільстві, займає вивчення іноземних мов.
Проблемам організації вивчення іноземної мови у школах Макарівського району в умовах модернізації освіти районним методичним кабінетом приділяється велика увага. З метою ефективного підвищення якості навчання іноземної мови, становлення професійної майстерності вчителя, шляхом окреслення індивідуально-психологічних факторів успішності педагогічної діяльності 28 жовтня 2015 року відбулося засідання «Школи молодого вчителя англійської мови». Інструктивно-методичний супровід засідання здійснювали: методист РМК Дзюба Т.М., Олійник Н.Й., учитель англійської мови Андріївського НВО ”ЗОШ І-ІІ ступенів – дитячий садок”. Участь у засіданні взяли 2 педагогів, вчителі англійської. Тема першого заняття: “Шкільний урок: як навчити кожного”.
План роботи засідання був насичений і мав на меті ознайомити молодих вчителів з методичними рекомендаціями щодо вивчення іноземних мов в загальноосвітніх навчальних закладах у 2015-2016 навчальному році, вимогами до ведення шкільної документації вчителем іноземної мови, а також основними критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти. Усі розглянуті питання стануть у пригоді молодому педагогу, бо вони не лише допоможуть якомога скоріше осягнути професію вчителя, а й створити індивідуальну творчу лабораторію, забезпечити сприятливі умови для творчої самореалізації.
Оскільки основна мета навчання іноземної мови передбачає розвиток в учнів здатності до міжкультурного спілкування, то і саме спілкування має бути засобом для досягнення цієї мети. Саме тому була проведена тренінгова вправа «Знайомство». Спілкування дало можливість вкотре переконатися, що вивчення іноземної мови стає продуктивним тільки за умови його практичного застосування в реальному житті. А відтак головна мета цієї вправи полягала в усвідомленні того, що володіння іноземними мовами дає можливість здійснювати спілкування в усіх сферах життя з представниками інших країн, вести діалог культур.
Школярів необхідно залучати до активної взаємодії, до пошуку шляхів вирішення комунікативних завдань у процесі спілкування, зауважила Олійник Наталія Йосипівна розповідаючи молодим педагогам про роботу з обдарованою молоддю та особливості організації позакласної роботи з іноземної мови. Вона наголосила, щоб залучити учнів до творчого спілкування, необхідно створити психологічно комфортну атмосферу на уроці. Важливо правильно оформити кабінет іноземної мови, створити таку атмосферу, яка б завжди викликала інтерес до вивчення предмету.
На сучасному етапі перед педагогами постають нові завдання, адже вже наступного року випускники писатимуть обов’язкове ЗНО з іноземної мови, що проходитиме разом з ДПА. А тому уже сьогодні необхідно приділити значну увагу організації вивчення іноземної мови в загальноосвітній школі. Проведення засідання «Школи молодого вчителя» є частиною цілісної системи роботи з педагогічною громадськістю району, що здійснює районний методичний кабінет відділу освіти Макарівської райдержадміністрації, і покликане забезпечити надання своєчасної методичної допомоги вчителям-предметникам в умовах модернізації освіти.
|