Субота, 04.05.2024, 03:38
Андріївське НВО "ЗОШ І-ІІ ступенів - дитячий садок"
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Діяльність МО початкових класів [0]
Розробки [2]
На допомогу вчителю [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Початкова школа » Розробки

Ознайомлення з дією додавання. Знак «+». Складання прикладів на додавання за предметними малюнками. Написання цифр.

Розділ. Властивості  предметів. Числа  першого  десятка. Геометричні  фігури. Величини.

 

Тема. Ознайомлення  з  дією  додавання. Знак  «+». Складання  прикладів  на  додавання  за  предметними  малюнками. Написання  цифр.

Тип уроку: комбінований.

Програма для середньої загальноосвітньої школи. 1 – 4 класи. К.: "Початкова школа". – 2006. – 432 с.

Мета. Ознайомити учнів з дією додавання і знаком «+». На основі малюнків та практичних дій пояснити записи прикладів на додавання, учити записувати приклади на додавання. Повторити різні випадки складу вивчених чисел. Розвивати математичні навички швидкої і правильної лічби, логічне мислення, увагу, уяву, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати охайність, старанність, самостійність, колективізм.

Обладнання: демонстраційний матеріал (сонечко, смайли, гра «Дощик», демонстраційні таблиці для усної лічби; скорочені записи задач, гра «Домалюй і допиши», гра «Заповни віконечка», «Допоможи бджілці», комп’ютерні слайди, індивідуальний матеріал (віяла, набір паличок для лічби).

Технічні засоби: комп’ютер, диск «Чарівний світ чисел».

Хід заняття

І. Організація учнів до уроку.

1. Створення позитивно-сприятливого мікроклімату на занятті.

Учитель на дошці вивішує малюнок сонечка. Діти разом з вчителем хором декламують вірш.

Посміхнусь до сонечка –

–  Здрастуй, дороге!

Нахилюсь до равлика –

Хай собі повзе.

Погукаю пташечку –

– Де ти? Де?

Пострибаю з дощиком

І гукну: «Ура!»

Посміхнуся друзям –

Вчитись вже пора!

– Цей вірш сповнений добра і краси, вчить нас любити і берегти природу, бути милосердними, вміти дружити та постійно прагнути  навчатися.

– У мене дуже хороший настрій сьогодні, ось такий (Витель демонструє смайлик із зображення позитивного настрою         ).

– А у вас? Покажіть, будь ласка, зображення свого настрою (Учні демонструють смайликами зображення свого настрою).

   2. Підготовка необхідних матеріалів.

– По-перше, підготуємо все необхідне.  Нам потрібні: підручник, зошит з друкованою основою, віяла, набір паличок для лічби, ручка.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Повторення вивченого матеріалу.

1. Порівняння множин предметів за кількістю.

На дошці таблиця – малюнок.

  • Скільки квіточок?
  • Скільки метеликів?
  • Чого більше?
  • Скільки листочків?
  • Скільки жучків?
  • Чого менше?
  • Скільки разом жучків і метеликів?
  • Скільки різних предметів намальовано?
  • Яких предметів по одному?
  • Яких по два?
  • Яких багато?

2. Гра "Дощик".

На дошці намальовано хмаринки, на яких написані цифри. Під хмаринками учні малюють відповідну кількість дощових краплинок.

- Запишіть це число за допомогою крапок. Скільки крапок ви намалюєте? (1). Де в клітинці вона буде знаходитися? (Посередині).

3. Гра "Домалюй і допиши".

         На дошці намальовано повітряні кульки, під кульками – записи з порожнім "віконечком". Біля кожної пари кульок учитель прикріплює силуетні малюнки: білочки, зайчика, лисички.

- Допоможіть звірятам заповнити "віконечка" і прочитати записи.

         Учні домальовують стільки предметів, щоб рівності і нерівності були правильними. У "віконечку" записують відповідну цифру.

 

  1. Вправи на повторення складу чисел.

а). Гра "Заповни віконечка".

б).  Гра «Допоможи бджілці».

  • Діти, до нас на урок залетіла бджілка Майя. Їй потрібна ваша допомога. Ви згодні допомогти маленькій бджілці – трудівниці? (Так).
  • У кожен глечик Майї потрібно налити 10 склянок меду. Погляньте на малюнок, у кожен з них уже налито по кілька склянок. Разом із бджілкою-трудівницею наповнимо глечики медом доверху.
  • Скільки склянок треба долити у перший глечик?
  • Другий?
  • Третій?
  • Четвертий?
  • П’ятий?

в). Технологія «ПіснеЗнайка». Диск «Чарівний світ чисел». Діти співають пісні про склад чисел разом із акторами - виконавцями, демонструються слайди.

–  Працювали добре, старанно, та деякі учні робили помилки. Тому ми зараз повторимо склад чисел.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вправлятися в написанні вивчених цифр. Ознайомимося з новою дією додавання та знаком на її позначення. Будемо вчитися складати приклади на додавання.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення зі знаком «+» (додати).

                   Три метелики літають

                   І на квіточки сідають.

                   Прилетів іще один,

                   Сів на квіточку і він.

                   Полічимо швидше всіх

                   Цих метеликів прудких. (4)

  • Якою цифрою позначимо кількість метеликів, що були спочатку? (3).
  • Скільки метеликів прилетіло? (1).
  • Скільки метеликів стало на квітці? (4).
  • Як утворилося число 4? (До 3 додали 1).

Учитель на дошці записує: 3 + 1 = 4

  • Такий запис називають прикладом. Знак «+» замінює слово «додати», тому приклад читають так: «До трьох додати один дорівнює чотири» або «Три плюс один дорівнює чотири».

2. Технологія «ПіснеЗнайка». Диск «Чарівний світ чисел». Діти слухають пісню №7 «Додавання чисел».

3. Ознайомлення з компонентами дії додавання. Перегляд та опрацювання слайдів.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Складання прикладів на додавання за предметними малюнками. Закріплення поняття «доданок», «сума».

2. Робота за підручником (с. 19).

а). Виконання вправи 1,2.

б). За вправами 3, 4 учні складають і записують приклади на додавання.

3. Робота в зошиті.

Діти записують у рядку п’ять 5, чотири цифри 4, три 3, дві 2, одну 1; кожен учень пише рядок тієї цифри, яку йому найважче писати.

VІ. Підсумок уроку.

  • Чого нового ми навчилися на уроці?
  • Прочитайте приклад двома способами: 4 + 1 = 5. (Чотири додати один буде п’ять; до чотирьох додати один дорівнює п’ять).

 

 

 

Література:

  1. Головко З. Л., Походжай Н. Я. Уроки математики у 1 класі. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 224 с.

 

  1. Жаркова Оксана, Малко Ольга. Уроки математики у 1 класі. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – 160с.

 

  1. Корчевська Ольга,  Кордуба Надія. Конспекти уроків з математики у         1 класі. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. – 224с.

 

Категорія: Розробки | Додав: boss (17.12.2015)
Переглядів: 5870 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
br-mon br-do br-ano Макарівський РМК
Copyright MyCorp © 2024